عملکرد سمن‌های حوزه‌های کودکان کار توسط مدیر مشارکت‌های مردمی دادگستری استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفت 

21:06 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۰۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر اجتماعی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی به همراه تیم بازرسی به ارزیابی نحوه عملکرد سمن های حوزه کودکان کار و خیابان پرداختند.

خبرگزاری میزان- در راستای دستور معاون اجتماعی  و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران ،مدیر اجتماعی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی به همراه تیم بازرسی نحوه عملکرد سمن های حوزه کودکان کار و خیابان را مورد ارزیابی قرار دادند.

امیر عزیزی مدیر اجتماعی و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران به همراه تیم بازرسی  در راستای نحوه عملکرد سمن‌های حوزه کودکان کار و خیابان  از موسسه «توانمند سازی کودکان ستاک امید کودک » بازدید به عمل آوردند و از نزدیک عملکرد موسسه را مورد ارزیابی قرار دادند.

طی این بازدید عقیل عزتی، مدیر عامل موسسه توانمند سازی کودکان ستاک امید کودک از برگزاری کلاسهای اموزشی برای کودکان کار-شناسایی،ارتباط گیری ،ارائه خدمات،مطالعه نظامند کودکان زباله گرد-ارائه آموزش های مهارت اجتماعی و مهارتهای شغلی در این موسسه خبر داد.

وی گفت: ارائه خدمات سلامت به کودکان تحت پوشش،حضور در بحران هایی همچون سیل و زلزله با محوریت کودکان و عضویت و مشارکت در جلسات مشورتی وزارت کشور،دادگستری تهران از دیگر فعالیتهای انجام گرفته در این موسسه می باشد.

عزتی عدم امکان عملی برای گزارش دهی وبرخوردبا متخلفان حوزه کودک-عدم امکان دسترسی به پرونده کودکان مجرم و خدمات مددکاری تخصصی
آنها و‌نداشتن تعامل پایدار و نظامند با دستگاه قضایی را از مشکلات حاضر این موسسه دانست.

وی در راستای ایجاد تعامل با سیستم قضایی برگزاری سمینارهای اموزشی -ترویجی(ظرفیت های قانون حمایت از اطفال و نوجوانان)
امکان حضور در پرونده کودکان مجرم برای شناخت بستر وضعیت و بهبود شرایط کودک ،اماکن نظارت و گزارش دهی  در اجرای درست وظایف دستگاه های حاکمیتی  در حوزه کودکان را پیشناد داد.

در پایان تیم بازرسی ضمن  استماع وملاقات چهره به چهره با کودکان کار از نزدیک در جریان مشکلات و خواسته های آنها قرار گرفتند.

انتهای پیام‌/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *